به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور محمد تقی نظرپور با اشاره به ضرورت برگزاری این گردهمایی گفت: با عنایت به آمارهای جمع آوری شده از طرف دفتر برنامه ریزی و تأمین منابع این سازمان سرانه دانش آموزی فضاهای آموزشی بر مبنای استانداردهای موجود تا مهرماه 1396 ( براساس جمعیت دانش آموزی (اولیه (سال تحصیلی 97 – 96 ) به طور متوسط در کل کشور 5/16 مترمربع اعلام شده است که بدین منظور این نشست هم اندیشی برای دستیابی به راه حل اجرایی افزایش سرانه متوسط کشوری برگزار شده است.
وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته مشاهده گردید که استانهای آذربایجان غربی ، البرز ، تهران ، خوزستان ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، قم ، کرمان ، گلستان ، گیلان و لرستان به دلایلی تاکنون موفق نشده اند به حد سرانه متوسط کشوری برسند ، به طوری که دستیابی به راهکارهای مناسب برای رفع این موضوع برای تمامی استان ها از اولویت های اصلی سیاست گذاری و برنامه ریزی این سازمان باشد.
این گزارش می افزاید: مدیران کل نوسازی مدارس استانهایی که سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی آنها زیر حد متوسط کشوری بوده (16/5 مترمربع ) به موانع و مشکلات موجود اشاره داشتند و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
در این گردهمایی ، معاون اداره آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشوربا اشاره به عملکرد موفق سازمان نوسازی مدارس گفت: وقتی سازمان نوسازی مدارس کشور را با دستگاههای اجرایی دیگر مقایسه می کنیم یکی از دستگاههای پیشرو در کشور است.
فتح اله پور افزود: هدف اصلی از تشکیل این نشست بیان مشکلات و ارائه راهکارهاست که ما تلاش می کنیم با تخصیص منابع به مناطق کمتر برخوردار به افزایش سرانه آموزشی این مناطق کمک نمائیم. به همین منظور برای تجهیزات مدارس باید شاخص هایی به تفکیک استانهای مختلف تدوین شود و افزایش اعتبارات ملی نباید باعث کاهش اعتبارات استانی شود
وی ادامه داد: با ایجاد یک کنسرسیوم و هم افزایی منابع و استفاده از منابع اعتباری استانی و ملی طی یک برنامه مشخص می توان کمک شایانی به توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی نمود.
در پایان این نشست از خراسان رضوی و شش استان دیگر که در مهرماه سال جاری بیشترین کلاسهای تحویلی را داشته اند با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.


روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی